Well, I’ve got dumblador stepping properly, but I still have a couple of things to fix before it can actually “walk” on the floor of the school zone. My next target will be to ensure it *is* on the floor, and not “hovering” as it currently is. That requires:
[MEDS] defining the desired “floor position” in the animation(and thus the size of the bounding box) – done;[MEDS] possibly also define the (0,0) position of the gob, against which other elements are positioned – done;- [GEDS]
make sure the game engine can accomodate with that parameter(it worked only with 16×16 and 32×32 so far, iirc) - [LEDS]
allow auto-alignment of the GOBso that feet can be aligned on the ground.
Bien, j’ai mon dumblador qui apparaît dans la school zone avec son animation complète (et plus un demi-pas). Maintenant, reste à faire en sorte qu’il soit sur le sol … puis qu’il marche sur le sol. Après avoir fait un petit tour dans le code, c’est essentiellement au niveau des “cando()” qu’on se sert des paramètres hbox, vbox
. La zone de collision principale commence donc d’office en (0,0), et il faudra ajuster les coordonnées relatives des “membres” du sprites par rapport à cette zone, et non l’inverse. Du travail pour AnimEDS, tout ça …